X
تبلیغات
آموزش و پرورش منطقه شاوور اول ابتدایی - بازخورد گروهی ، چه وقت و در چه زمانی ؟


آموزش و پرورش منطقه شاوور اول ابتدایی

اداره منطقه شاوور اول ابتدایی بنی چعب

در بعضی از کلاس ها ، بازخورد به گروه یک امر عادی درآمده است .مثالی از این مورد می تواند گفت و

گوی ساعت کلاس ریاضی باشد . زمانی که معلم در شروع درس جدید در مورد شیوه ی حل یک مسئله

از تکلیف درسی صحبت می کند و بر اساس آن می خواهد درس جدید را شروع کند .این گفت و گوها نیز

تابع همان اصول بازخورد از جهت های مختلف ( کانون توجه ، معیار مقایسه ، عملکرد ،ظرفیت ،

شفافیت ،خاص مخاطب و اهنگ صدا )است و بر کار و فرایند انجام آن تاکید دارد و شرح می دهد که چرا

یک راه حل یا یک شیوه ی پاسخ به مسئله خوب است . در این شیوه ی کار ، بهتر است با اطلاعاتی که

از کار قبلی گروه ها دارید ، آموزش مجدد یا مرور ان ها را شروع کنید . برای مثال ، اگر دانش اموزان

مشکل یا بدفهمی مشترکی دارند ، لازم است وقت معینی برای رفع مشکل کل کلاس بگذارید . یکی از

اوقات مناسب ، زمانی است که برگه ی امتحانی دانش آموزان یا هر تکلیفی که به آن نمره داده اید ، به

آنان برمی گردانید . یا زمانی که متوجه می شوید کل کلاس درگیر حل یک مشکل خاص اند .    

در زیر ، بعضی از مناسب ترین زمان های بازخورد شفاهی به گروه ها آمده است :

۱. در شروع درس که مشاهدات خود را از درس قبلی خلاصه می کنید .

۲. در مرور مجدد یک درس یا بازآموزی یک مفهوم برای بیان این که چرا دوباره بر روی یک هدف معین

تمرکز می کنید ، و برای این که آموخته های قبلی را به درس جدید ارتباط دهید .

۳. هنگامی که دانش اموز یک کار عملی انجام می دهد یا کار ضبط شده ای را نشان می دهد .

۴. وقتی برگه های امتحانی را به دانش آموزان برمی گردانید و می خواهید به طور خلاصه ، قوت ها یا

ضعف ها ی آنان را بررسی کنید .    

منبع :ارزشیابی توصیفی یعنی بازخورد موثر ( سوزان بروکهارت) ترجمه : طاهره رستگار      

تاريخچهارشنبه 1391/01/16 20:24 نویسنده مهدی بنی چعب| |

Sky-Theme